W Portugalii
Początki Jeronimo Martins
Początki Grupy Jeronimo Martins sięgają 1792 roku. Wtedy to młody Jeronimo Martins otworzył w Lizbonie swój pierwszy sklep z towarami importowanymi zza oceanu i w ciągu zaledwie pięciu lat został oficjalnym dostawcą portugalskiej rodziny królewskiej.
Rozwój sieci handlowej
Renoma sklepu umacniała się przez kolejnych sto lat, aż na początku XX wieku stał się on częścią sieci handlowej z Porto, która jako nazwę przyjęła nazwisko jego założyciela.
Spółka z firmą Unilever
W połowie ubiegłego stulecia JM rozpoczęło współpracę opartą na zasadach joint venture z firmą Unilever, stając się liderem produkcji dóbr szybko zbywalnych w Portugalii.
W Polsce
Początki w Polsce
W Polsce Jeronimo Martins Polska rozpoczęło działalność w 1995 roku, pod nazwą Jeronimo Martins Dystrybucja. W tym samym roku zaczęły też powstawać pierwsze sklepy sieci Biedronka, choć początkowo nie był to jedyny obszar działalności JM w naszym kraju.
Firma była także właścicielem hipermarketów Jumbo oraz sieci Eurocash. Z czasem zapadła jednak decyzja o skupieniu się na jednym biznesie – sieci sklepów Biedronka.
Poszerzenie działalności
Wkrótce potem zdecydowano się na urozmaicenie portfolio Jeronimo Martins o biznes kosmetyczny i farmaceutyczny. Apteki początkowo należały do spółki Bliska, funkcjonującej w ramach Grupy JM. Pierwsza drogeria Hebe została otwarta w maju 2011 w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich. Oba prężnie rozwijające się koncepty pozwoliły na wyodrębnienie spółki Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, do której należą: drogerie Hebe oraz Hebeapteki i Apteki Na Zdrowie.
Drogerie i apteki
Koncepcja sklepów Hebe opiera się na połączeniu wysokiej jakości obsługi klienta, wyselekcjonowanym asortymencie wraz z atrakcyjną ofertą cenową. Na jakość obsługi składają się komfortowe warunki zakupów, przyjazna wizualizacja, a przede wszystkim profesjonalne doradztwo Konsultantek w doborze odpowiednich kosmetyków.
Skupienie w jednym miejscu farmacji i drogerii to komplementarne połączenie sprzedaży leków i kosmetyków, które mają na celu sprostanie oczekiwaniom Klientów. Mają one rozbudowaną samoobsługową część kosmetyczną i oferują szeroki asortyment dermokosmetyków.
Perspektywa rozwoju
Od 2012 roku rozwijamy również działalność na zupełnie nowym terenie – w Kolumbii.