Informujemy, że na stronie internetowej stosowane są pliki cookies (tzw. ciasteczka). Ustawieniami plików cookies można zarządzać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Kliknij zgadzam się aby ta informacja nie pojawiała się więcej.

właściciel
sieci

Historia

W Portugalii

Początki Grupy Jeronimo Martins sięgają 1792 roku. Wtedy to młody Jeronimo Martins otworzył w Lizbonie swój pierwszy sklep z towarami importowanymi zza oceanu i w ciągu zaledwie pięciu lat został oficjalnym dostawcą portugalskiej rodziny królewskiej. Renoma sklepu umacniała się przez kolejnych sto lat, aż na początku XX wieku stał się on częścią sieci handlowej z Porto, która jako nazwę przyjęła nazwisko jego założyciela. W połowie ubiegłego stulecia JM rozpoczęło współpracę opartą na zasadach joint venture z firmą Unilever, stając się liderem produkcji dóbr szybko zbywalnych w Portugalii. Potwierdzeniem pozycji firmy na portugalskim rynku spożywczym był jej debiut na tamtejszej giełdzie, który miał miejsce w 1989 roku.

W Polsce

Jeronimo Martins Polska rozpoczęło działalność w 1995 roku, pod nazwą Jeronimo Martins Dystrybucja. W tym samym roku zaczęły też powstawać pierwsze sklepy sieci Biedronka, choć początkowo nie był to jedyny obszar działalności JM w naszym kraju. Firma była także właścicielem hipermarketów Jumbo oraz sieci Eurocash. Z czasem zapadła jednak decyzja o skupieniu się na jednym biznesie – sieci sklepów Biedronka.

Perspektywa rozwoju

Sukces Biedronki zachęcił Zarząd Grupy do ponownego poszerzenia zakresu działalności. W 2011 roku firma rozpoczęła w Polsce rozwój sieci sklepów z kosmetykami hebe. Plany na najbliższe lata zakładają dalszą ekspansję hebe oraz Biedronki.

Od 2012 roku rozwijamy również działalność na zupełnie nowym terenie – w Kolumbii.